Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Aspekty lidského činitele u leteckých údržbových organizací v kontextu legislativních požadavků
Dardová, Eva ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá legislativními požadavky týkajícími se problematikou lidského činitele v rámci leteckých údržbových organizací. Hlavní část začíná úvodem do nauky o lidském činiteli v letectví. Dále je věnován prostor jednotlivým faktorům, které ovlivňují činnost technika údržby letadel. Cílem této práce je sestavit ucelený přehled informací, především předpisových požadavků a doporučení, vedoucích k minimalizování rizik způsobených lidským faktorem.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Kašpárek, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je vypracování návrhu Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Projekt se v obecné rovině zabývá celkovým provozem sportovního letiště, detailně pak řeší provozy muzea a přidružených služeb návštěvníkům letiště. Nový areál se pokorně zapisuje do krajiny, v atraktivní lokalitě Medláneckých kopců vytváří další přitažlivý prvek a i přes složitý provoz a pohyb techniky nevytváří žádnou bariéru, naopak území spojuje a je jeho přirozeným centrem. Letiště v Medlánkách bylo založeno už ve dvacátých letech minulého století a od té doby se areál poměrně nekoncepčně rozrůstal o další hangáry a různé přístavby. Z těchto byly zachovány pouze dva původní dřevěné hangáry, které doplnil ještě jeden nový, správní a reprezentační budova. Provozní objekty vymezují prostor pro techniku, nová reprezentační budova jej uzavírá a vymezuje prostor pro lidi, propojuje území naučnou stezkou, nabízí nádherné výhledy a dotváří veřejný prostor, který letiště zpřístupňuje kolemjdoucím. Celý areál je orientován zády k zástavbě a otevírá se do krajiny, širokému okolí se tak prezentuje ikonickou siluetou reperzentační budovy. Křivka budovy dává prostor letadlům chystajícím se k letu a umožňuje tak bezkolizní pohyb lidí a techniky po letišti a taky vytváří důstojný prostor pro letadla, která už létat nebudou. Expozice leteckého muzea prochází druhým podlažím budovy a návštěvník tak stoupá vzhůru k jednotlivým kluzákům, které levitují v prostoru, sluneční paprsky vytvářejí na jejich na leštěných kapotách odlesky a v pozadí mají živé letiště a oblohou. Muzeum zde nabízí procházku leteckou historií v jiném kontextu než běžné hangáry. Celá reprezentační budova je funkčně i konstrukčně rozdělena na tři celky. V přízemní části blíže ke vstupu do areálu se nachází restaurace, odkud je možné sledovat letadla jak si to rolujou na rozletovou drahu, závody ultra lightů, kroužení kluzáků a veškerý život letiště. Jižní křídlo je věnováno akt
Nové slitiny hliníku v konstrukci letadel
Przeczek, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nově vyvinutými tvářenými slitinami hliníku určenými pro aplikace v leteckém průmyslu. Úkolem práce je porovnat v současnosti používané letecké hliníkové slitiny s klasickými a naznačit směr vývoje v této oblasti. Porovnání je zaměřeno především na vylepšení mechanických popřípadě technologických vlastností slitin.
Letecký simulátor s podporou virtuální reality
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem leteckého simulátoru, který vytváří dynamický model letounu pomocí vlastního simulačního jádra. Simulační rámec se skládá z modelu pro výpočet pohybových rovnic, modelu atmosféry Země, aerodynamických a hmotově setrvačných vlastnosti letounu a modelu pohonu letounu. Při vývoji bylo využito vývojové prostředí Unity 3D, kde byla vytvořená scéna simulace a uživatelské rozhraní aplikace. 3D Modely letounu a kokpitu byly vytvořeny pomocí studentské verze 3DS Max. Simulátor poskytuje i podporu virtuální reality pro zvýšení autenticity a pocitu realističnosti.
Current trends in the airline industry
Štourač, Filip ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe current technological trends in the airline industry and outline the expected future development in the aviation sector. The introduction starts with brief overview of aviation history followed by short depiction of a modern age aircraft. The next chapter deals with green technology and sustainability of aviation with focus on 3D printing, alternative jet fuel and two types of modern engines- Leap engine by CFM and geared turbofan by Pratt&Whitney. Third chapter about safety technology covers Ground Proximity Warning System and runway sensors. The following chapter focuses on current changes in maintenance technology regarding the growth of Internet of Things. In the last chapter, the reader is introduced to the expected future development of aviation.
Digitální kyvadlový inklinometr
Famfulík, Lukáš ; Kolka, Zdeněk (oponent) ; Biolková, Viera (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je analýza provozních a technických požadavků umělého horizontu, jako digitálního palubního přístroje. Na základě analýzy byl proveden návrh funkčního vzorku měřícího přístroje. Přístroj umožňuje komunikovat s PC přes USB. Měřicí senzor – akcelerometr/inklinometr je vyroben technologií MEMS.
Využitelnost alternativních paliv v letecké dopravě
Dvorský, David ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Cíle diplomové práce je celkový přehled dostupných paliv v letectví a jejich možných alternativ. Zhodnocení využitelnosti alternativních paliv v letecké dopravě. Dále pak posoudit celkovou připravenost jednotlivých technologií napříč letectvím, tj. od všeobecného letectví, pres hromadnou leteckou dopravu nákladu a osob, až po dopravu vrtulníky. Vyhodnotit ekonomickou situaci v jednotlivých sektorech a určit nejlepší variantu alternativního paliva.
Automatic Event Identification from Flight Data Records
Király, Adrián ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is focused on automatic processing of flight data records, namely on identification of flight phases and turn maneuvers. A set of multiple methods for identification of these events has been developed and evaluated on a publicly available dataset containing data collected from a single type of regional jet. In order to demonstrate these methods, an interactive 3D application has been developed that visualizes both flight data and detected events in an intuitive way.
Využitelnost civilních leteckých antikolizních systémů bezpilotními letadly
Muschalik, David ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitelností civilních leteckých antikolizních systémů bezpilotními letadly. Práce je koncipována jako vstup do problematiky bezpilotních systémů, antikolizních systémů a dalších témat, která se k nim vztahují.
Problematika tvorby postupů pro letový provoz v oblasti civilního letectví
Berger, Kryštof ; Muschalik, David (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit kompaktní přehled a charakteristiku letových postupů v oblasti civilního letectví nejen pro budoucí piloty, kteří mohou tuto práci využít jako studijní materiál, ale i pro člověka nezainteresovaného do oblasti civilního letectví. V první části je popsána legislativa spojená s předpisem L8168. Druhá část této práce se zabývá letovými postupy, kterými se piloti řídí v podstatě po celém světe. Hlavním zdrojem informací je český letecký předpis L8168. Informace důležité k zapamatování jsou vytaženy mimo hlavní text tak, aby se nedaly lehce přehlédnout.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.